Twee weken voor vertrek - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Amber Boterman - WaarBenJij.nu Twee weken voor vertrek - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Amber Boterman - WaarBenJij.nu

Twee weken voor vertrek

Door: Amber Boterman

Blijf op de hoogte en volg Amber

11 September 2015 | Nederland, Wijhe

Hoi allemaal!

Op dit moment lig ik in bed, met mijn hoofd vol met gedachten over Zambia. Vandaag nog precies twee weken. Over 14 dagen is het dan zover, mijn reis naar Zambia gaat dan echt beginnen. Op dit moment zijn we op school bezig met alle voorbereiden. Een verslag, een presentatie.. Super leuk om samen bezig te zijn met de voorbereidingen. We komen nu al verschillende aspecten van het land tegen waar we nog niet bij stil hadden gestaan. Ik heb er totaal nog geen beeld bij. Voor nu laat ik het allemaal over me heen komen.

Ik heb samen met mam een lijstje gemaakt met dingen die ik mee moet nemen en wat ik nog moet kopen. Uiteindelijk kom je toch wel op heel veel dingen wat je absoluut niet moet vergeten, aangezien een aantal dingen niet te koop zijn in Zambia zoals ibuprofen, Aleve Feminax (heel fijn voor ons vrouwen) en zonnebrand. Ondertussen heb ik bijna alles bij elkaar maar er komt steeds weer iets bij op het lijstje. Ik vind het ook lastig om te bedenken wat ik allemaal mee moet nemen qua kleding. Hoeveel broeken, shirtjes, hemdjes? Uiteindelijk kom ik er wel uit en anders is het geen ramp als ik iets vergeten ben natuurlijk.

Nog twee weken genieten van iedereen hier in mijn fijne omgeving thuis. Want wat is het een stap om mijn eigen huis en omgeving in te ruilen voor het onbekende. Een onbekend land, onbekende mensen en een andere taal. Soms moet je gewoon een keuze maken in het leven zonder er al te lang over na te denken. Als je een droom hebt, laat deze droom dan uitkomen en blijf niet in het verleden hangen. Dat is de reden waarom ik gekozen heb om deze minor te volgen. Het is fijn om even uit je 'comfortzone' te gaan om te beseffen wat je allemaal hebt hier in Nederland. Ben ik tevreden over mijn situatie of had ik graag bepaalde dingen anders gezien? Uiteraard ga ik mezelf enorm tegen komen in Zambia, ondanks dat ik de afgelopen twee jaar al enorm veel over mezelf heb geleerd. Ik hoop dat ik mezelf nog beter kan gaan ontwikkelen het komende half jaar en alleen maar sterker terug kom.

Mijn volgende reisverslag zal over ongeveer drie weken online komen! Voor nu ga ik me voor 200% inzetten voor het verslag en de presentatie, en natuurlijk nog even bij iedereen langs om afscheid te nemen:-)

Liefs,
Amber


  • 12 September 2015 - 07:10

    Diana Vollmuller:

    Hoi Amber, deze reis zal voor de rest van je leven als een mooie ervaring je bij blijven. Bereid je inderdaad goed voor en geniet van alle aspecten die je zal tegen komen.

    Ik wil je ook graag volgen, wil je mijn e-mailadres opnemen? B.vollmuller1@upcmail.nl

    Dikke kus uit Rotterdam,

    Bas & Diana

  • 12 September 2015 - 07:47

    Marleen, Sander En Lars :

    Hoi amber,

    Wij gaan je zeker volgen via deze weg en we zullen skype installeren! ;)
    Geniet van de voorbereidingen!! Tot snel!!

    Xxx van ons

  • 12 September 2015 - 08:22

    Mama:

    Hoi lieverd,

    Wat heb je dit al leuk geschreven, en wat ben ik trots op je, dat je dit gaat doen.
    Je zult jezelf idd tegenkomen, maar daar leer je natuurlijk veel van. Het is je droom om
    dit te gaan doen, en deze kans moet je niet laten gaan, dus volg je hart.
    Ik ga je vreselijk missen, dat weet je, maar eerst nog 2 weken van elkaar genieten.
    Heeeeel veel plezier daar met de andere meiden, jullie zullen elkaar geregeld nodig hebben.

    love you xxx mama

  • 12 September 2015 - 17:15

    Willeke:

    hoi amber, ook ik ga je natuurlijk heel erg missen,maar we blijven natuurlijk van alles op de hoogte. ik hoop dat je een een hele fijn tijd gaat hebben in Zambia.ik ga jullie natuurlijk wel heel erg missen met de feestdagen. dikke xx willeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Lieve lezers, Op 25 september 2015 vertrek ik, samen met vier andere meiden, naar Chipata, Zambia. Ik ga de minor ISD volgen aan het Windesheim College te Zwolle. Ik studeer de opleiding HBO-Verpleegkunde(3e jaars) aan het Saxion college en ik ben woonachtig in gemeente Wijhe. We werken deze tijd met zijn vijven voor het Bisdom van Chipata en gaan deelnemen aan verschillende projecten. De komende tijd zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen en werkzaamheden bij het Bisdom. Ik hoop dat ik jullie een beetje kan laten zien wat ik meemaak in Zambia. Alvast heel veel plezier met lezen, en tips en trics zijn altijd welkom!!! Heel veel liefs, Amber.

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 7690

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 26 Januari 2016

Zambia 2015

28 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: